Generelle nyheder


Flot olievogntog til Danish Agro a.m.b.a.

Efter stigende efterspørgelse fra flere kunder er VM Tarm a/s begyndt at producere olie-/benzintankvogne igen efter 4 års pause.

Vi har netop leveret det første olievogntog ud af tre til Danish Agro a.m.b.a. Olievogntoget skal primært levere dieselolie til landbrug. Forvognen har en volumen på 18.800 liter, og anhængeren har en volumen på 32.200 liter.
 
Desuden er olievogntoget udstyret med en fleksibel og ny pumpestyring, udviklet af VM Tarm a/s.

Vores olie-/benzintankvogne er altid produceret i høj kvalitet, og tankvognen kan være med til at sikre din leveringssikkerhed overfor dine kunder.

Derudover tilbyder VM Tarm a/s efterfølgende service og reparationer i vores topmoderne serviceværksted.

Tekniske specifikationer – Forvogn
  • Tankprofil: Kuffertformet tank
  • Tanksvøb: 5 mm aluminium, kvalitet Elongal EN AW-5186
  • Volumen: 18.800 liter
  • Antal rum: 4 stk. – 6.200 l, 3.200 l, 3.200 l, 6.200 l
  • Udstyr: Nyudviklet pumpestyring

  

Tekniske specifikationer – Anhænger

  • Tankprofil: Kuffertformet tank
  • Tanksvøb: 5 mm aluminium, kvalitet Elongal EN AW-5186
  • Volumen: 32.200 liter
  • Antal rum: 6 stk. - 6.200 l, 6.200 l, 6.200 l, 3.200 l, 3.200 l, 7.200 l
 

I øjeblikket er opbygningen af anden og tredje olievogntog i fuld gang i vores produktion, og vi giver gerne en rundvisning på vores fabrik.
 
Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte vores salgskonsulent Jesper Falkenløve (jef@vmtarm.dk) på tlf.: 93 39 16 44.
 
Maj 2017
 
  

Vægtoptimeret vogntog med markant lavere egenvægt

TINE Mejeriet i Norge har netop fået leveret et særligt vægtoptimeret vogntog med en markant lavere egenvægt og en væsentlig højere stålkvalitet.

Tanksvøb, endebunder og skillevægge er fremstillet i 2 mm duplex stålplade.
 
Forstærkningsringe og konsoller er vægtoptimeret og delvis fremstillet i duplex stålplade. Desuden er kappepladen i 1,4 mm glasfiber, som også er med til at reducere vægten.

Duplex er en type rustfast stål, som er væsentlig stærkere og mere modstandsdygtig mod tæring og spændingskorrosion end de rustfaste ståltyper, der oftest bruges til rustfaste tankvogne. Dette gør tankene anvendelige til flere formål. 

Tankene er konstrueret som cirkulære fremfor eksempelvis ovale for at få en stærkere og mere formstabil konstruktion. Den cirkulære form gør det muligt at gå ned i ståltykkelse på tanksvøb og endebunder.

Tekniske specifikationer – Forvogn

  • Tankprofil: Cirkulær tank, Ø 2.100 mm
  • Tanksvøb: 2 mm duplex plade, kvalitet 1.4462
  • Volumen: 20.000 liter
  • Antal rum: 4 stk. – 5.000 l, 5.000 l, 5.000 l, 5.000 l
  • Isolering: 50 mm
  • Udstyr: Kabineudstyr til mælkeindsamling


Tekniske specifikationer – Anhænger

  • Tankprofil: Cirkulær tank, Ø 1.850 mm
  • Tanksvøb: 2 mm duplex plade, kvalitet 1.4462
  • Volumen: 15.000 liter
  • Antal rum: 3 stk. - 5.000 l, 5.000 l, 5.000 l
  • Isolering: 50 mm

 
Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte vores salgskonsulent Jacob Hindsig (jh@vmtarm.dk) på tlf.: 51 54 16 44.
 
Marts 2017
 
 

Fleksibel modulvogntog giver flere muligheder

Grønaasen Transport AS i Norge har fået leveret et smidigt vogntog, som gør det muligt at køre under to regelsæt. Vogntoget er bygget op i tre selvstændige enheder: en forvogn, en dolly med udskydelig træk og en semitrailer. 

Når forvogn, dolly og semitrailer er samlet, og totallængden er under 19,5 meter, fungerer det som et normalt vogntog, der opnår en totalvægt på 50 tons i Norge.

Hvis dolly´en bliver trukket to meter ud, bliver vogntoget til et modulvogntog. Længden på vogntoget stiger til 19 meter fra første til sidste aksel, som kræves for at kunne køre som modulvogntog, hvor totalvægten er 60 tons.
 

Det fleksible vogntog giver mulighed for at kombinere transporten af gods på forskellige måder. F.eks. kan Grønaasen Transport AS starte som et modulvogntog og dermed benytte modulvejnettet. Når de har læsset 10 tons af og skubbet dolly´en sammen, kan de fortsætte videre som et almindeligt vogntog. De kan nu benytte de almindelige veje og komme længere omkring i Norge.

Kombinationen af en forvogn, en dolly og en semitrailer er med til at gøre Grønaasen Transport AS mere effektiv og konkurrencedygtig overfor deres kunder.

Bonus info
  • I Norge er det ikke muligt at køre med ADR-gods som modulvogntog.
  • I Sverige kan vogntoget køre med ADR-gods op til 60 tons.
  • I Danmark kan vogntoget kun køre som modulvogntog, da længden er mere end de 18.75 meter, når vogntoget er skubbet sammen.


Teknisk specifikationer
Forvogn

  • Tankvolumen: 15.000 liter
  • Antal rum: 2 stk. (7.500 / 7.500 liter)
  • Isolering: 100 mm monteret med 2 mm glasfiber kappeplade
  • Godkendelse: ADR-godkendt tryktank med tankkode L4BH
  • Kabine monteret på højre side
  • Kompressor monteret direkte på gearkassen


Semitraileren

  • Tankvolumen: 29.500 liter
  • Antal rum: 3 stk. (7.500 / 14.500 / 7.500 liter)
  • Isolering: 100 mm monteret med 2 mm glasfiber kappeplade
  • Godkendelse: ADR-godkendt tryktank med tankkode L4BH
  • 2 stk. SAF aksler med Alcoa Dura Bright alufælge


Dolly

  • Mærke: KONAR type 18.000 kg med forskydeligt træk på to meter
  • Er leveret af E18 Truckcenter AS Norge

 
Januar 2017
 
 

Fremtidens Tanktrailer bidrager stadig til udvikling indenfor vægtoptimering

I 2014 producerede VM Tarm a/s Fremtidens Tanktrailer, som var resultatet af et offentligt støttet udviklingsprojekt med fokus på reduktion af tanktrailerens egenvægt. Læs om Fremtidens Tanktrailer her.
 
Fremtidens Tanktrailer transporterer til daglig mælk for Arla Foods i Danmark og har nu kørt ca. en halv million kilometer. Vi har netop haft den til inspektion, og der var ingen bemærkninger. Tanktraileren kan altså holde, selvom den var dimensioneret lige til grænsen af, hvad vi troede, var muligt.
 
VM Tarm a/s arbejder stadig meget med udviklingen inden for vægtoptimering. Vi er bl.a. begyndt at eksperimentere med at producere tanke i duplex stål. Det er et højstyrkestål, som betyder, at vi kan reducere godstykkelsen med ½-1 mm.
 
I øjeblikket er vi i gang med at producere det første vogntog til indsamling af mælk i duplex stål. Vogntoget skal leveres i februar 2017.
 
Har du brug for en tankvogn med lav egenvægt eller yderligere information, er du velkommen til at kontakte vores salgsafdeling på tlf. 97 37 16 44 eller info@vmtarm.dk.
 
Januar 2017
 

Ny salgskonsulent til salg af olie-/benzintankvogne

VM Tarm a/s har per 1. december 2016 ansat Jesper Falkenløve som ny salgskonsulent. Jesper får ansvaret for salg af olie-/benzintankvogne i Skandinavien.
 
Han har erfaring med transportbranchen fra tidligere jobs hos bl.a. SAF Danmark ApS og Transport-Teknik A/S. Han er 46 år og er bosiddende i Vojens.
 
December 2016
 
 

Den første 5-akslet anhænger fra VM Tarm a/s

VM Tarm a/s har leveret den første 5-akslet anhænger til Norrmejerier i Sverige.
 
Anhængeren er en del af et vogntog, som er forberedt til de nye vægtregler i Sverige, der giver mulighed for en totalvægt på 74 tons på udvalgte veje fra den 1. marts 2017.
 
Det betyder i praksis, at anhængeren har fået en ekstra aksel. Den kan derfor alene opnå en totalvægt på 42 tons, og i kombination med en 4-akslet forvogn opnår den en totalvægt på 74 tons i alt.
 
Vogntoget til Norrmejerier skal bruges til indsamling af mælk i den nordlige del af Sverige.
 
Læs mere om de nye vægtregler i Sverige på vores LinkedIn-side.
 
Tekniske specifikationer – Forvogn
  • Tankprofil: Cirkulær tank, Ø 2.000 mm
  • Tanksvøb: 3 mm rustfast stål, kvalitet EN 1.4307
  • Volumen: 19.000 liter
  • Antal rum: 1 stk. med 2 stk. skvulpeskot
  • Isolering: 50 mm
  • Udstyr: Kabineudstyr til mælkeindsamling

 

    Tekniske specifikationer – Anhænger

    • Tankprofil: Cirkulær tank, Ø 1.950 mm
    • Tanksvøb: 3 mm rustfast stål, kvalitet EN 1.4307
    • Volumen: 33.000 liter
    • Antal rum: 4 stk. - 10.500 l, 7.500 l, 7.500 l, 7.500 l
    • Isolering: 50 mm
      
    Ønsker du yderligere information, er du velkommen til at kontakte vores salgskonsulent Jacob Hindsig (jh@vmtarm.dk) på tlf.: 51 54 16 44.
     
    December 2016
     
     
     

    Nye servicepartnere i Sverige

    For bedre at kunne servicere vores kunder i Sverige har VM Tarm a/s indgået en serviceaftale med STS Sydhamnens Trailer Service AB og Tankservice i Nyköping AB.
     
    Læs mere om hvad afdelingerne kan tilbyde her.
     
     
     
    Oktober 2016
     
     

    Ny salgskonsulent hos VM Tarm a/s

    VM Tarm a/s har per 1. september 2016 ansat Claus Joachim Brok som ny salgskonsulent. Claus får ansvaret for salg af mælke- og kemitankvogne i Finland.
     
    Han har været ansat som projektleder hos VM Tarm a/s i 4 år, og hans ansættelse ses som en fordel på grund af hans forhåndskendskab til både kunder og produkter. Claus er 43 år, og er bosiddende i Brædstrup.
     
     
    August 2016
     
     

    Udnævnelse af ny teknisk chef og ny serviceleder hos VM Tarm a/s

    VM Tarm a/s har per 1. august 2016 udnævnt Sune Boelskifte (t.v.) som teknisk chef og Mikkel Keller (t.h.) som serviceleder.
     
    Sune blev for 13 år siden ansat hos VM Tarm a/s som produktionsassistent. Senere blev han projektleder, og for 3 år siden blev han udnævnt som serviceleder for serviceafdelingen.
     
    Mikkel blev for 14 år siden ansat hos VM Tarm a/s som montør i produktionen, hvor han senere blev formand i slamsugerafdelingen. Senest har han været tilknyttet serviceafdelingen, først som serviceassistent og senest som projektleder.
     
    At det har været muligt at rekruttere den nye tekniske chef og nye serviceleder internt, ses som en oplagt fordel på grund af deres forhåndskendskab til både medarbejdere, kunder og produkter.
     
    For mere information kontakt adm. direktør Holger Lauritsen (hl@vmtarm.dk) på
    tlf. 97 37 16 44.
     
    Juli 2016
     
     

    Nyudviklet gyllepumpe gør dig mere effektiv

    VM Tarms nyudviklede gyllepumpe har en meget høj pumpehastighed, som øger effektiviteten og gør dig mere konkurrencedygtig.
     
    Gyllepumpen er konstrueret i rustfast materiale, hvilket betyder, at vedligeholdelse af pumpens dele er unødvendig, og du får en pumpe med lang levetid.
     
     
    Læs mere om gyllepumpens tekniske specifikationer her.
     
    Juni 2016
     
     
    Se gamle nyheder fra VM Tarm i vores nyhedsarkiv.
     
     
    +45 97 37 16 44
    Tilmeld nyhedsmail Find os på Facebook